اینستاگرام به سرعت اولین برداشت خود را به عنوان یک برنامه سرگرم کننده برای بچه ها پشت سر گذاشت و به یک ابزار بازاریابی ، فروش ، شبکه سازی و ایجاد مخاطب برای افراد و مارک های جدی تبدیل شد. این سایت یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی روی کره زمین است که بیش از 200 میلیون عضو فعال ماهانه 60 میلیون تصویر و 1.6 میلیارد لایک در روز به اشتراک می گذارند.
فقط چقدر عالی است؟ نرخ تعامل برندها در اکثر شبکه های اجتماعی کمتر از 0.1 درصد است ، اما اینستاگرام همه آنها را از بین می برد. میانگین میزان مشارکت اینستاگرام برای مارک ها در مطالعه Forrester 2014 حماسی 58 برابر بیشتر از فیس بوک بود.